DrukwerkGrafische vormgevingOnline marketing

5 redenen waarom visitekaartjes er nog steeds toe doen

By 30 oktober 2020No Comments

5 redenen waarom visitekaartjes er nog steeds toe doen

Tegenwoordig moet je het hebben van je connecties. Dat is ook de reden dat we steeds meer face-to-face netwerken. Wij mensen blijven sociale wezens en hebben behoefte om ergens bij te horen en willen langdurige relaties opbouwen. Nu zul je vast denken, wat heeft dit allemaal met een visitekaartje te maken. Dat zullen wij hieronder allemaal toelichten.

Een visitekaartje is nog steeds één van de makkelijkste manieren om een blijvende indruk en om je contactgegevens achter te laten na een evenement of een toevallige ontmoeting. Veel successen zijn ontstaan na een toevallige ontmoeting of introductie door iemand anders.

Een visitekaartje zorgt ervoor dat de persoon op een officiële maar informele manier contact met je kan opnemen zonder verplichtingen. Onze mening is daarom nog steeds dat een visitekaartje voor iedere onderneming of organisatie een meerwaarde is.

1. Zorg voor een visitekaartje voor de niet-digitale partners

Visitekaartjes zijn er om onderling contactgegevens uit te wisselen. Het is één van de eerste stappen om zakelijk contact met iemand te leggen.

We zijn het erover eens dat LinkedIn, e-mail en zelfs andere digitale contactapps een gedegen concurrent zijn van het visitekaartje.

Een gedrukt visitekaartje dat er professioneel uitziet kan je nog steeds helpen om jezelf te onderscheiden van de concurrentie. Bijvoorbeeld tijdens een luidruchtig event waarbij de telefoon op dat moment geen uitkomst kan bieden of wanneer je potentiële klant zelf niet zo digitaal is als dat jij bent. Op dit soort momenten is je visitekaartje je beste zakelijke partner.

Multi-Center Vijf redenen waarom visitekaartjes er nog steeds toe doen

2. Verleng een formele handdruk

Je overhandigt een visitekaartje met het idee om een zakelijke relatie met iemand of organisatie aan te gaan. Het kleine stukje papier (je visitekaartje) is een voet tussen de deur en de eerste stap naar een potentiële zakelijke relatie.

Het visitekaartje is een kans om contact met iemand op te nemen zonder dat je pusherig over komt. Het digitale tijdperk waarin wij leven heeft zeker nieuwe manier gecreëerd om verbonden te blijven. Maar vergeet niet dat een visitekaartje effectiever is dan je denkt.

Multi-Center Vijf redenen waarom visitekaartjes er nog steeds toe doen

3. Creëer een professionele eerste en blijvende indruk

Een visitekaartje vertegenwoordigt jouw en je bedrijf of organisatie waar je voor werkt. Daarom heeft het niet alleen een geweldig ontwerp nodig, het ontwerp moet ook passen bij de uitstraling van je bedrijf of organisatie. Wanneer mensen je website bezoeken moeten ze niet schrikken van een compleet andere look en feel dan de look en feel die het visitekaartje uitstraalt. Het visitekaartje moet een verlengstuk zijn van je bedrijf.

Je moet ervoor zorgen dat de kleuren en lettertypen op je visitekaartje overeenkomen met de huisstijl van je bedrijf. Merkconsistentie is de sleutel voor je bedrijf, je moet ervoor zorgen dat je altijd dezelfde uitstraling gebruikt. Niemand houdt van verwarring, het brengt ongemakkelijkheid met zich mee.

Multi-Center Vijf redenen waarom visitekaartjes er nog steeds toe doen

4. Creëer een real-life zakelijke lead

Zoals eerder vermeld zijn visitekaartjes je eerste voet tussen de deur, het is ook een manier voor potentiële klanten om je te herinneren. Het visitekaartje kan het ezelsbruggetje zijn tussen jou en de diensten die je aanbiedt.

Door een professioneel visitekaartje te overhandigen, overhandig je direct een boodschap. Je kunt je visitekaartje gebruiken als kleine boodschapper voor het generen van verkoopleads. Bied je visitekaartjes aan iedereen met wie je een zakelijk gesprek hebt of aan potentiële klanten. Iedere keer wanneer je je visitekaartje aanbiedt trek je de aandacht van de persoon die het ontvangt. Ze zien je bedrijfsnaam, functietitel en je contactgegevens.

Het kleine stukje papier is de stille woordvoerder van je merk. Start een gesprek over wat je met je bedrijf te bieden hebt en waar je bedrijf voor staat. Aan het eind van het gesprek overhandig je jouw visitekaartje. Het visitekaartje is een klein detail wat mensen kan verleiden om meer over je bedrijf te weten te komen. Je zou er eventueel een pakkende slogan of oproepen tot een bepaalde actie op je visitekaartje hebben.

Multi-Center Vijf redenen waarom visitekaartjes er nog steeds toe doen

5. Verhoog je merkwaarde en verkoop

Het draait allemaal om de eerste indruk die je maakt op de mensen met wie je zaken doet of wilt doen. Het visitekaartje is een verlengstuk van jou en je bedrijf en een essentieel onderdeel van je merkidentiteit. Je moet het zo zien, je dient je merkpersoonlijkheid vast te leggen op een visitekaartje.

Design is een belangrijk onderdeel wanneer de ruimte beperkt is. Zorg ervoor dat de informatie die je plaatst op je visitekaartje overzichtelijk zijn ingedeeld. Het gebruiken van kleuren, patronen en lettertypen is de manier om je bedrijf op de juiste manier te laten zien.

Multi-Center Vijf redenen waarom visitekaartjes er nog steeds toe doen

Visitekaartjes bij Multi-Center

Wij van Multi-Center ontwerpen professionele visitekaartjes die passen bij je huisstijl. De merkidentiteit van je bedrijf zullen wij op de juiste manier overbrengen.

Heb je visitekaartjes nodig? Neem dan contact met ons op.